WEKO3
アイテム
15_脱炭素 時代に対応する自動車 業界 の動向
https://sangitan.repo.nii.ac.jp/records/31
https://sangitan.repo.nii.ac.jp/records/31e03d64ee-7005-427b-8fc8-dc3ebc7a9212
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
vol55_15_教育ノート_樋口 善彦_p95-101 (530.4 kB)
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-03-10 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 15_脱炭素 時代に対応する自動車 業界 の動向 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Efforts for Decarbonization Era in Automobile Industry | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 教育ノート | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | zero emission vehicle | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | EV | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | FCV | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ICEV | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | e fuel | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | biofuel | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
著者 |
樋口, 善彦
× 樋口, 善彦 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Demands for carbon-free vehicles are also increasing in the automobile industry. As a result, an electric vehicle driven by a battery or fuel cell and an internal combustion engine vehicle driven by e-fuel or biofuel have been developed. However, all options are faced with several problems. Battery for EV is expensive and requires metals and some electricity is already based on fossil fuel. FCV needs many hydrogen gas stations, but they are not ubiquitous yet E fuel and biofuel are not in practical use. At the present, EV is the most promising candidate for zero-emission vehicles. However, various technologies should be approached because “technology develops discontinuously.” | |||||
書誌情報 |
産業技術短期大学誌 en : BULLETIN OF COLLEGE OF INDUSTRIAL TECHNOLOGY 巻 55, 号 1, p. 95-101, 発行日 2022-03-10 |