ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 大学誌
  2. 第55巻

05_数学基礎科目におけるブレンド型授業の実践と 教育効果向上の取り組み

https://sangitan.repo.nii.ac.jp/records/15
https://sangitan.repo.nii.ac.jp/records/15
4708498b-3231-4ca2-93ac-2020084fc396
名前 / ファイル ライセンス アクション
vol55_05_教育研究論文_松原 vol55_05_教育研究論文_松原 孝典_p29-36 (734.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-03-10
タイトル
タイトル 05_数学基礎科目におけるブレンド型授業の実践と 教育効果向上の取り組み
タイトル
タイトル Blended Learning of Basic Mathematics and Approaches for Improvement of Education Effect
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 教育研究論文
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 online communication tool
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 on demand type distance learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Microsoft Teams
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 blended learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 松原, 孝典

× 松原, 孝典

松原, 孝典

ja-Kana マツバラ, タカノリ

Search repository
浅尾, 慎一

× 浅尾, 慎一

浅尾, 慎一

ja-Kana アサオ, シンイチ

Search repository
二井見, 博文

× 二井見, 博文

二井見, 博文

ja-Kana ニイミ, ヒロフミ

Search repository
竹内, 誠一

× 竹内, 誠一

竹内, 誠一

ja-Kana タケウチ, セイイチ

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Under COVID-19 pandemic, blended learning was applied to basic mathematics classes, which was utilised Microsoft Teams as an online communication tool, in order to improve learning. Blended learning means a class method combining face-to-face class and distance class in the course. Also, pre-education of use for Teams was carried out by the domain as the department. The pre-education resulted in improvement of attendance equal to face-to-face class. The learning efficiency was enhanced by face-to-face class added into appropriate turning point of teaching content in the course of classes under on-demand type distance learning. The factors are the relationship between learners and teachers which affects comprehension and motivation for keeping learning. The quality of on-demand type distance learning affects the motivation of learners. It is necessary to present the course content and activities in a way that is easy for students to understand. In order to respond to students with diverse abilities, the quality of each of the face-to-face classes and distance classes needs to be improved, and further consideration of organic combination is needed.
書誌情報 産業技術短期大学誌
en : BULLETIN OF COLLEGE OF INDUSTRIAL TECHNOLOGY

巻 55, 号 1, p. 29-36, 発行日 2022-03-10
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0916-3727
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:56:36.074408
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3